Kształtowanie światłem i barwą

Cienie tworzą wymiar w fotografii. W ten sposób fotografowie właśnie opisują trójwymiarowość, poczucie postrzegania obrazu jako obiektu w przestrzeni, nie rzutowanego na płaską powierzchnię. Ponownie, oświetlenie z boku, powyżej lub poniżej, rzucając głębsze i dłuższe cienie, tworzy poczucie objętości. Fotografujący w martwym punkcie, produkty i krajobraz używają oświetlenia kątowego z tego powodu.

Miękkie światło cechuje się o wiele bardziej subtelnym przejściem pomiędzy jasnymi i ciemnymi obszarami obrazu. Fotografowanie w miękkim świetle ma mniej dramatyzmu, ale gładsze cienie zapobiegają utracie szczegółów w ciemnych obszarach obrazu. Podczas fotografowania portretu, twarde światło ma tendencję do uwydatniania niedoskonałości skóry, a miękkie światło ma tendencję do ukrywania przebarwień. Miękkie światło jest jak przednie światło kierunku światła – to świetny punkt wyjścia dla początkujących, ponieważ łatwiej jest z nim pracować.

http://sesja-ciazowa.xprojekt.co.pl – fotografia ciążowa we Wrocławiu.

Szczególnie ciekawym narzędziem w cyfrowych aparatach jest histogram. Mamy tu na myśli wykres obrazujący zakres tonów na fotografii. Jeśli na skraju histogramu widać wierzchołek, określa to, że część zdjęcia jest mocno czarna. A jeżeli z kolei występuje na prawym rogu, określa to, że część zdjęcia jest mocno biała.

Wyeliminuj drgania aparatu, żeby otrzymać ostre zdjęcia. Nieostre fotografie mogą stanowić problem, w znacznym stopniu w przypadku wykonywania zdjęć bez stabilizacji , w sytuacji gdy będzie stosunkowo ciemno. Złotym środkiem do ograniczenia braku wyrazistości wywołanego poruszeniem aparatu jest sprawdzenie, czy korzystasz z krótkiego czasu otwarcia migawki, lub aparat ma solidne wsparcie, takie jak odnogi statywu.

Oryginalne atrakcje na wieczór panieński – http://panienski.fkadr.co.pl/

Jeżeli wykorzystanie krótkiego czasu otwarcia migawki powoduje, że kadry są za ciemne, postaraj się zwiększyć wartość ISO aparatu lub użyj mocniejszej przysłony. Zezwoli to na więcej źródeł światła wchodzącego do czujnika aparatu bez potrzeby redukowania prędkości migawki. W sytuacji gdy wykonujesz zdjęcia osoby lub przedmiot w pobliżu, masz możliwość również skorzystać z lampy błyskowej, żeby umożliwić wystarczającą ilość wiązek światła dla osiągnięcia krótkiego czasu otwarcia migawki.

Osłony przeciwsłoneczne uniemożliwiają występowaniu dużych odbarwień na zdjęciu. Poprawiają także cały kontrast a również cienie na fotografii. Z tego względu niemal za każdym razem używam osłon przeciwsłonecznych. Używane prawidłowo, nigdy nie szkodzą jakości fotografii. Dzieje się tak również wtedy, w sytuacji gdy nie jesteś w bezpośrednim oświetleniu słonecznym. Rozmaite zabłąkane źródła oświetlenia, które padają w przedni odcinek, będą wywoływać ograniczenie kontrastu w fotografii.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s